חיפוש

שינויים בלוח השידורים

אם יש משהו ששנתיים שעברנו לימדו אותנו, זה שתוכניות יכולות להשתנות מהיום למחר. בעצם מעכשיו לעוד שעתיים. ואם פעם זה היה מכניס אותנו לסטרס משתק לחלוטין, איכשהו למדנו להתמודד עם זה ואפילו למצוא בזה משהו חיובי.

ובדיוק כך, כאשר גילינו שהטיסה שלנו למדריד מבוטלת וצריך למחוק ממנועי החיפוש את החיפוש אחר מלונות במדריד – היינו מוכנים. אחרי כמה דקות של הלם, נזכרנו שבעצם גם ככה התבלטנו בין שני יעדים הפעם, שהכל בסופו של דבר לטובה ואנחנו טסים לבריסל. מקלידים במנוע חיפוש מלונות בבריסל ויוצאים לדרך.

 

ופל בלגי

בלגיה קידמה את פנינו במזג אוויר האופייני לה במיוחד – מין סגריריות המעורבת במעט שמש. עד מהרה גילינו שככה נראים כמעט כל הימים בבלגיה ושההבדל היחיד זה האם חם או קר בחוץ (דבר יחסי אף הוא). בתי אבן לא גבוהים במיוחד ורחובות צרים – זו ההתרשמות הראשונה שלנו מבריסל, ברגע שנכנסנו לעיר.

ההרגשה הכללית היא, שבלגיה הרגישה נפלא במאות הביניים והחליטה לשמר את התקופה לאורך הזמן. בגדול, בשום מדינה אירופאית עוד לא ראינו משהו דומה וישר הבנו שמדובר במקום מיוחד מאין כמותו.

 

מרכז העיר

בניגוד להרבה מאוד מקומות אחרים בעולם, שבהם אין באמת מרכז עיר אחד מוגדר (אם ניקח לדוגמא את פריז, נבין ממש טוב את הנקודה), בבריסל יש מרכז העיר ואי אפשר להתבלבל בו.

כיכר בשם Grand Place או Grote Markt (חשוב לזכור שבבלגיה יש מספר שפות לאומיות ולכן נראה תמיד מספר שמות על שלטים מכוונים) זוהי הכיכר המרכזית. כיכר מלבנית גדולה, שכוללת בתוכה המון נקודות ציון חשובות – בית המלך שבו ישנו מוזיאון של בריסל, העירייה.

בנוסף, בעבר לכל מקצוע רשמי הייתה הסתדרות עובדים משל עצמם וכמובן שכולן בחרו להתמקם בכיכר המרכזית של בריסל – מה שמסביר את הסימונים המעט מוזרים שיש פה על בניינים – חיות, חפצים ושאר הדברים. בנוסף, אם התמזל מזלכם והגעתם לביקור בבריסל בסוף אוגוסט, תוכלו להנות משטיח של פרחים אמיתיים, המכסה את כל הכיכר – מנהג קבוע בבריסל.

 

הילד המשתין

כותרת מעט גסה, אבל אין לנו דרך אחרת לספר לכם על הפסל המפורסם, שככל הנראה אין אדם שלא שמע עליו. ישר נקדים ונאמר, הילד המשתין מעט מזכיר את המונה ליזה – הציפיות גדולות אך במציאות מדובר במשהו קטן בהרבה ממה שדמיינו. ואכן, פסל הילד המשתין הוא פסל קטן, עד כדי כך שאם לא תדעו שההתקהלות מסביב קשורה אליו – קיים סיכוי שלא תבחינו בו כלל.

לפי האגדה האורבנית (אחת מני רבות) מדובר בילד שהצליח בכוחות עצמו לכבות אש מתותחי האויב. אמת או לא, זה לא משהו שניתן לגלות, אבל דבר שאנחנו כן יודעים על פסל הילד המשתין, זה שהוא בעלים של מלתחה מרשימה ומחליף בגדים כמה פעמים בשנה. סוד קטן שבלגים שומרים לעצמם, אולי כי נמאס לכם מההתקהלות סביב הילד המשתין, זה שניתן למצוא בבריסל גם פסלים של הילדה המשתינה ואפילו של כלב משתין.

 

ביקור אצל המלך

אי אפשר לבקר בבריסל ולא לקפוץ לביקור בארמונו של המלך (ועוד בחינם). אתם שואלים את עצמכם האם למלך לא מפריע לראות אנשים זרים בביתו? אנחנו נספר לכם, שארמון המלך כבר לא משמש כמקום מגורים עיקרי של משפחת המלוכה והוא נמצא בשימוש אך ורק במקרה של ביקורים רשמיים וקבלות פנים. מדובר בארמון מרשים, בעל עיצוב עשיר ומעורר השראה, גם בחוץ וגם בפנים.

 

נקודות ציון מעניינות נוספות

מוזיאון הקקאו והשוקולד, שנמצא סמוך לכיכר המרכזית של בריסל – זה מקום מתוק מתוק (תרתי משמע) לבקר בו. תוכלו לראות פסלי שוקולד של דמויות מפורסמות מסרטי אנימציה ותוכלו אף להשתתף בסדנת הכנת שוקולד וכמובן גם לטעום את מה שיצא.

בנוסף, Royal Galleries of Saint Hubert הן המקבילה הבלגית לגלריות מפורסמות של פריז, שהכי כיף לטייל בהן במזג אוויר מעט סגרירי ולהנות מהאווירה הייחודית ששוררת בהן. ואי אפשר שלא להזכיר את המוזיאון שמוקדש לרנה מגריט – צייר בעל שם עולמי, שיספר לנו את סיפור חייו לצד היצירות הרבות שלו. האם התבאסנו שלא טסנו למדריד? אולי לשנייה. אבל בריסל שווה את השינוי בתוכנית.

בריסל

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
מה משפיע על מחירי הביטוח

מה משפיע על מחירי הביטוח

היום זה ברור לכל מי שטס לחו"ל – ביטוח נסיעות יכול להציל את החופשה. ההבנה…
שינויים בלוח השידורים

שינויים בלוח השידורים

אם יש משהו ששנתיים שעברנו לימדו אותנו, זה שתוכניות יכולות להשתנות מהיום למחר. בעצם מעכשיו…
כל מה שרציתם לדעת על תכנון חופשה קסומה בקוסמוי

כל מה שרציתם לדעת על תכנון חופשה קסומה בקוסמוי

קוסמוי תאילנד הוא בהחלט יעד רבגוני שמאפשר סוגי נופש רבים. בין אם אתם מתכננים חופשה…
Sitemap