חיפוש

סיני – המדריך לנוסע הדתי

אם הנוסע המתחיל מלא תהיות לגבי הנסיעה לסיני, לנוסע הדתי מצטרפות גם שאלות בנושאי כשרות, תפילות שמירת שבת ועוד ענייני דת ומסורת שייחודיים למגזר הזה.

כאן המקום לציין כי בנושאים הדתיים השונים, יש מגוון מנהגים ורמות הקפדה שונות כאשר כל אחד שם את הגבול שלו במקום אחר. אין בכתוב המלצה לנהוג בדרך מסוימת, אלא הצגה של המידע הרלוונטי וכמובן כל אחד רשאי לנהוג כרצונו.

 

תפילות – בין המטיילים לסיני ישנם רבים המקפידים על שלוש התפילות. אמנם אין בתי כנסת ומניינים קבועים, אך כמעט בכל נקודה שבה תשהו תיתקלו בהתארגנות ספונטנית למניין.
יש לציין כי החוק המצרי אוסר על תפילות שאינן מוסלמיות במקום ציבורי כגון: חוף או חדר אוכל במלון אבל במיקום שאינו ציבורי,  לדוגמא חדר פרטי במלון,  אין מניעה מלהתפלל במניין או ביחידות.

ניתן להעביר דרך מסוף הגבול בטאבה טלית, תפילין ותשמישי קדושה ללא כל בעיה. אם ישאלו אתכם גמה מדובר, אל חשש – אמרו בדיוק למה הדברים מיועדים וסיכוי גבוה שגם תזכו להערכה משום היותכם אנשים מאמינים המבקשים להקפיד על אמונתכם גם בחו"ל.

 

שבת – בעניין שמירת השבת בסיני יש הבדלים אם בחרתם ללון במלון או הלכתם על חושה בסיני.

בחושה:

לנופשים בחושות שמירת השבת פשוטה מאד. אין אתגרים אלקטרונים וטלטול (עירוב) מותר בתוך הקמפים כי רובם מוקפים גדר משלושה כיוונים והכיוון הרביעי הוא הים.

כל שנדרש הוא להיערך עם אוכל מראש ולהניח על פלטה. אין שום בעיה להעביר דרך הגבול פלטה חשמלית מישראל, ואם לא מתחשק לכם לסחוב בררו מול בעל הקמפ על אופציה חלופית: רוב בעלי הקמפים יתנו לכם בכיף לכסות את אחד המבערים למשך כל השבת ולחלקם יש פלטה לא אלקטרונית.

במלון:

אם בחרתם חופשה במלון, שמירת השבת מצריכה התארגנות קלה מראש אבל בסך הכללי אין הרבה בעיות הלכתיות:

  • מקרר – כדאי להצטייד בדבק סלוטייפ ולהדביק את הלחצן של המיני בר האחראי על הדלקת האור בפתיחה.
  • כרטיס כניסה לחדר – יש מלונות שניתן לבקש מפתח במקום כרטיס או שניתן לבקש מעובדי המלון לפתוח לכם את החדר.
  • עירוב – כמו בחושות.
  • מעלית / דלת אוטומטית – להמתין שמישהו אחר יפתח את הדלתות או יכנס למעלית לצורך אישי שלו ולהצטרף אליו.

כשרות – אתגר קצת יותר גדול אבל עדיין אפשרי בהחלט.

בחושה:

רוב גדול של בעלי הקמפים מכירים את דרישות הכשרות הבסיסיות ומלאי נכונות לעזור בכל הנדרש, מה שמאפשר לשמור כשרות בכל רמה מבלי לפגום בתחושת החופש.

יש קמפים שלהם מטבח נפרד שמאפשר בישול עצמאי בכלים משלכם.  קמפים נוספים נותנים לאורחים לבשל בתוך המטבח שלהם, ויש מאכלים שמבושלים על ידי המקומיים אך ניתן לאכול ללא חשש לדוגמא: דג עטוף נייר כסף שמכינים על המנגל, טחינה ופיתות מקומיות.

מאכלים שניתן לרכוש: מיצי פירות בחנויות ייעודיות ובכל מסעדה מקומית ניתן לאכול סלט עם דג עטוף נייר כסף שמכינים על האש.

במלון:

הדרך הקלה והבטוחה ביותר גם לאכול כשר וגם לנפוש במלון היא להביא אתכם אוכל שאינו מצריך בישול – לחם / לחמניות, שימורים, מזון יבש וכדומה. אין כל בעיה לעבור איתו את הגבול ולא חסר מקום לאחסן אותו בחדרי המלונות בסיני.

אולם, לתשומת ליבכם: ברוב בתי המלון המזוודות עוברות במגנומטר ושם ככל הנראה יחרימו גזיות וסירים, כך לא יהיה לכם מה לעשות עם מזון שמצריך בישול.

איש מתפלל

לסיכום:

דווקא משום שסיני פחות מתקדמת ויותר "פרימיטיבית", היא ידידותי מאוד למטייל הדתי ולשומרי השבת, הן בחושות והן בבתי מלון, גם הקרובים יותר וגם הרחוקים. האדיבות של המארחים והנכונות שלהם לסייע בהחלט עוזרת גם היא וגם הקרבה לישראל היא יתרון כי ניתן לרכוש מוצרי מזון באילת ולהעביר בגבול.

לכן, אל חשש. מטיילים דתיים ושומרי מסורת רבים גילו את חופי סיני לאחרונה והמונים מהם חוזרים אליה שוב ושוב והופכים אותה ליעד מועדף לחופשה ספונטנית או מתוכננת, עם ראש שקט בענייני כשרות.

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
5 דברים שחשוב לתכנן לפני הטיול לירושלים

5 דברים שחשוב לתכנן לפני הטיול לירושלים

עיר הבירה שלנו נחשבת למוקד תיירות פופולרי לא רק בקרב תושבי ישראל אלא עבור תיירים…
5 אתרי חובה שאסור לפספס בטג'קיסטן

5 אתרי חובה שאסור לפספס בטג'קיסטן

טג'יקיסטן היא מדינה קסומה ומסתורית ומתוך כך הטבע בה הפך פראי וחייתי, ועובדה זו ניכרת…
העיר שלא חשבתם שתמצאו בסיני

העיר שלא חשבתם שתמצאו בסיני

דהב היא עיירה הנמצאת כשעתיים נסיעה דרומה מגבול טאבה. בעוד שברוב החופים הצפוניים לדהב התיירות…
מה כדאי לקחת לטיול מאורגן ליפן

מה כדאי לקחת לטיול מאורגן ליפן

אם גם אתם מתכננים להגיע לארץ השמש העולה, הכנו בעבורכם צ'ק ליסט למתכננים טיול ליפן.…
Sitemap