חיפוש

סיור היסטורי ביפו

יפו העתיקה היא אחד מהמקומות המיוחדים בישראל, לעיר היסטוריה עתיקה והיא למעשה מספרת את הסיפור של מדינת ישראל עצמה. סיור היסטורי ביפו יחשוך בפניכם את הסודות של המקום המדהים הזה ויעזור לכם ללמוד על ההיסטוריה שלה ושל ארץ ישראל כולה.

אתרים היסטוריים ביפו

כיכר השעון

הכיכר הוקמה בשנת 1903 על ידי שען וצורף יהודי מיפו, מוריץ שיינברג ולמעשה מהווה כיום את סימן ההיכר של יפו. השעון נבנה כדי לפאר את הסוטלאן והאימפרייה העות'מאנית ששלטה באותה תקופה בארץ כאשר כל תושבי העיר ללא הבדלי דת וגזע תרמו כספים לבנייתו. השעון היה השעון הראשון שנבנה בעיר שלא בתוך כנסייה או מסגד ולמעשה סימל את הבחירה של העיר לבחור בכיוון חילוני ומלומד יותר. בשנת 1965 שיפצה עיריית תל אביב את השעון לאחר שלא זכה לטיפול ראוי במשך שנים. במהלך שנת 2001 שופץ השעון פעם נוספת כשבפעם הזאת שמו דגש על שחזור המוטיבים המקוריים של השעון. השעון מגיע לגובה של 28 מטרים והוא בקוטר של מטר ושלושים סנטימטר.

סלע אנדרומדה

סלע שנמצא בים של יפו ונקשרו בו אגדות רבות, המוכרת שבהם הגיעה מפיו של זאב ולינאי בספר "אגדות ארץ ישראל" לפי האגדה בים של יפו חיה מפלצת אדירה שפגעה רבות במסחר הימי של העיר, היא טרפה ימאים ושיקעה ספינות רבות. פרנסי העיר גילו שאם הם מקריבים למפלצת את היפה שבבנות העיר המפלצת נרגעת למשך שנה שלמה. באחת השנים נבחרה אנדרומדה המסכנה כמי שתוקרב על הסלע, למרבה מזלה אהובה פראסוס הגיע והציל אותה ממלתעות המפלצת.

כנסיית פטרוס

פטרוס היה אחד מתלמידיו של ישו, לפי האמונה הנוצרית במקום בו שוכנת הכנסייה עלה פטרוס להתפלל, במהלך התפילה פטרוס נרדם ובחלומו נגלה חזיון במהלכו החלו להופיע מזונות לא כשרים, כחלק מהחזיון נאמר לפטרוס לאכול את המאכלים האלה מכיוון שכל דבר שאלוהים ברא הוא טהור. פטרוס ראה בחזיון זה סימן לכך שיש למשוך לא יהודים לנצרות. במקום שבו חלם פטרוס את החלום בנו שנים רבות לאחר מכן, בשנת 1894 כנסייה מרשימה במימון ספרדי.

השוק היווני ביפו

השוק שהוא הראשון שנבנה מחוץ לחומות העיר העתיקה של יפו נבנה בסוף המאה ה-19 על ידי כומר יווני. השוק זוכה לעדנה מחודשת בשנים האחרונות ותוכלו למצוא בו תכשיטים, תיקים, בגדים, מוצרי אספנים ומוצרי יד שנייה רבים. הוא נחשב ליעד חובה בכל הקשור לקניות בשוק.

סיור היסטורי ביפו

סיור היסטורי ביפו

חברות רבות מציעות סיורים היסטוריים ביפו את אחד מהסיורים האלה מארגן רוני פרי-אור במהלך הסיור שלו תקבלו הסברים על יפו וההיסטוריה שלה, תשמעו סיפורים על ימי הטורקים, הבריטים ועל ימי הקמת המדינה. הסיור כולל גם טעימות מהמאכלים האופייניים של יפו כמו היוגורט והבורקסים הבולגריים, המלבי המקומי ופיצוחים ייחודיים. בנוסף תזכו ללגום תה וקפה בחמארה יפואית מקורית.

הסיור מתאים למשפחות זוגות ויחידים, אורך כשלוש שעות ועולה 145 שקל לאדם.

ביפו חבויים אוצרות רבים, בין אם תבחרו לצאת לסיור עצמאי ובין אם תבחרו במדריך מוסמך תוכלו לגלות כנסיות שווקים ומבנים עתיקים ומיוחדים שתמצאו רק שם. אם עוד לא יצא לכם להנות מהקסם של יפו זה הזמן לגלות אותו.

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
7 ימי הולדת מעניינים במיוחד שיקסימו אתכם

7 ימי הולדת מעניינים במיוחד שיקסימו אתכם

היום יותר מתמיד, אחרי חודשים של אי ודאות ולקראת החזרה ללימודים, אנו מתקרבים לתחילתה של…
5 מקומות ששווה לבקר בהם באילת

5 מקומות ששווה לבקר בהם באילת

מתכננים חופשה באילת בקרוב? רוצים לתכנן מראש את המסלול שלכם בעיר לפני שתנחתו במלון? זו…
טיול בטבע - איך תיקחו גריל גז & טיפים לקמפינג

טיול בטבע - איך תיקחו גריל גז & טיפים לקמפינג

בין אם אתם יוצאים לטיול קמפינג קצר או ארוך יותר, חשוב לקחת בחשבון את ענייני…
חופשה מרגיעה ומושלמת - ההמלצות שלנו לטיול בצפון

חופשה מרגיעה ומושלמת - ההמלצות שלנו לטיול בצפון

אין אדם אשר לא צריך לצאת לחופש מעת לעת. חופש הוא דבר הכרחי במציאות החיים…
Sitemap