חיפוש

ירושלים – פנים רבות לה

כמה פעמים יצא לכם לבקר בירושלים? איכשהו, עיר הבירה של ארצנו, לא נתפסת בעיני רבים, כמקום אטרקטיבי לבקר בו. ישנם כאלה, החוששים מזה שמדובר בעיר דתית, אחרים, שקשה להם עם הרעיון שאין הרבה מקומות שפתוחים בשבת וכאלה שמעדיפים את הקצב של המרכז.

אבל אנחנו כאן, בשביל להראות לכם שירושלים היא מקום אטרקטיבי, שכדאי לבקר בו לא רק בתקופת החגים. תצטרפו אלינו אל מסע להכרות עם ירושלים. בזמן שאנחנו מתמקדים הפעם בעיר בירה – ירושלים, נספר לכם שמידע מפורט על כל מקום בארץ, תמיד תוכלו למצוא לא רק בכתבות שלנו אלא גם במקום כמו אתר תיירות על ישראל.

 

ירושלים – מה רואים בבוקר?

נקדים ונאמר, שמרכז העיר זה מקום שלגמרי אפשר לוותר עליו בביקורכם פה. מלבד קומץ קטן של חנויות, שגם ככה לא מסקרן במיוחד, אין פה משהו יוצא דופן. קורונה לא עשתה טוב למרכז העיר, בניגוד להרבה מקומות אחרים, שדווקא חזרו לפרוח בעקבותיה.

 

הבנו מה לא, אז מה כן?

אז דבר ראשון, תקפצו לשוק מחנה יהודה. בניגוד לכל כתבה שאומרת לכם לעשות את הביקור בשעות ערב, אנחנו דווקא ממליצים שהשוק יהיה העצירה הראשונה שלכם, ממש על הבוקר. תוכלו לשתות מיץ סחוט מאחד הדוכנים הרבים שיש פה או לבחור במקום אגדי כמו עוזיאלי, שהוא שם נרדף למילה בריאות בירושלים. מגוון המשקאות שתמצאו פה הוא אדיר, כולל דברים כל כך מיוחדים, שהמתכון נשמר בסוד אצל עוזיאלי עצמו.

תוכלו לנשנש קצת פסטלים בדוכן של צדקיהו, האיש והאגדה, שאם יתמזל מזלכם תוכלו אפילו להיתקל בו, בעודו מסתובב בין הדוכן שלו לבין דוכן שכן עם הגבינות. תחפשו איש עם כובע על הראש וזה בוודאות יהיה הוא. אין ארוחת שבת בירושלים, שלא כוללת את הסלטים שלו, אז אולי, אפילו כדאי לשקול לקחת כמה הביתה, אם הגעתם קצת לפני הסופ"ש. ועכשיו צריך גם משהו מתוק לקינוח, רוגלעך שוקולד חמים שהרגע יצא מהתנור במאפיית מרציפן המפורסמת, זה בדיוק מה שאתם צריכים בשביל לסגור את עניין ארוחת הבוקר שלכם בירושלים. שימו לב, צריך לאכול אותם כל עוד הם חמים.

 

ירושלים בצהריים ובערב

טוב, לא חשבתם שתוכלו להגיע לירושלים ולא לקפוץ לכותל . ולא, אתם לא צריכים הסבר מפורט מה מחכה לכם שם. אנחנו רק נספר לכם, שגם אנשים שרחוקים מאוד מדת בחיי היום יום שלהם, מתרגשים ברגע שאצבעותיהם נוגעות באבני הכותל.

 

קצת סודות של ירושלמיים

לאן כל הירושלמיים נוסעים בשבתות אתם שואלים? התשובה המתבקשת היא תל אביב, אבל אנחנו סתם צוחקים. ישנם מקומות שנשארים לעבוד בערבי שישי וממשיכים לעבוד גם בשבתות. הדוגמא הטובה ביותר, היא שכונת עין כרם הציורית, שהיא המקום הנכון ביותר לטיול רגלי שבסופו, תקנחו בארוחה שמפצה על כל המאמץ, באחת המסעדות המצוינות שיש בסביבה. ההמלצה שלנו – הפונדק.

בנוסף, ישנו גם את מתחם התחנה, אומנם חנויות רבות סגורות להן בשבתות אבל המסעדות עובדות ויש אווירה נחמדה וצעירה באזור. אזור מבשרת ציון והסטף, הוא אזור נהדר לטיול שטח וטבע, גם בימים הפחות חמים. ותמיד ניתן להגיע ליער ירושלים, לעשות על האש עם כל החברים, יש פה מסלולים ועמדות למנגלים.

 

ירושלים הקולינרית – יש דבר כזה

נכון, לא מדבור בתל אביב ובמסעדות גורמה בכל פינה של רחוב, אבל ירושלים חוותה ועדיין חווה התעוררות קולינרית אמיתית. לא נוכל לדלג על מקומות אייקונים, שאולי הקשר בינם לבין אוכל גורמה לא קיים, אבל הם שם דבר פה, דוגמת סטיקיית חצות, מסעדת אימא ועזורא. אם נרצה לעלות כמה רמות, אז נזכיר שלאסף גרניט יש פה מספר מסעדות, החל מ "מחנה" הוותיקה ועד "דקל", הצמחונית החדשה.

אבל לא על אסף גרניט לבדו עומדת ירושלים. מקומות חדשים ואיכותיים שנפתחו להם דווקא באמצע המשבר, דוגמת "פלומינו" על קינג ג'ורג', שפתחו כמה חברים טובים, בעקבות השראה מהטיול שלהם באיטליה. הרעיון היה, לקחת מנות איטלקיות קלאסיות, לעשות להם טוויסט מקומי. הצליח להם ממש טוב. ובשביל לסכם, נזכיר את ג'אקו סטריט ואת אחותה הקטנה והאסיאתית – ג'אקו סאן. חוויה ייחודית מחכה לכם. ירושלים שווה את הביקור בה, ולא רק בחגים.

ירושלים

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
איפה הכי כדאי לתכנן חופשה בארץ?

איפה הכי כדאי לתכנן חופשה בארץ?

בעת תכנון חופשה, השאלה הכי חשובה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא מה המקום שבו…
לא נרדמת, תל אביב: כך תתכננו נופש בעיר ללא הפסקה

לא נרדמת, תל אביב: כך תתכננו נופש בעיר ללא הפסקה

תל אביב היא העיר האורבנית שכן, רבים מכנים אותה כעיר שלא נרדמת. את הבילוי שלכם…
ירושלים – פנים רבות לה

ירושלים – פנים רבות לה

כמה פעמים יצא לכם לבקר בירושלים? איכשהו, עיר הבירה של ארצנו, לא נתפסת בעיני רבים,…
Sitemap