חיפוש

3 יעדים מעניינים בעיר התחתית של חיפה

העיר חיפה היא אחת מהערים היחידות בעולם, בה המחיר של הדירות עולה ככל שהן מתרחקות מקו החוף. העיר התחתית של חיפה הייתה במשך שנים אזור מוזנח בעיר ההיסטורית, אשר לא משך תיירים והרחיק כל תושב מקומי שידו הייתה משגת לרכוש דירה במיקום אחר. היום, העיר התחתית בחיפה שוקקת חיים ומתפתחת במהירות. במאמר זה נפרט על 3 יעדים נהדרים לביקור בה.

 

טיול בין בתי בואדי סליב

ואדי סליב היה אחת השכונות המבוקשות ביותר בחיפה לפני קום המדינה. היה מדובר בשכונה של משכילים ערבים שקיימו בה חיי תרבות עשירים. לאחר מכן, יושבו בה יהודים שעלו מארצות ערב, והחלה בה התסיסה החברתית שהתפרצה במרד ואדי סליב הידוע. מדובר בשכונה שהיום לא גר בה איש, והיא עומדת נטושה בחלומה במרכז העיר התחתית של חיפה. הבתים בשכונה מרהיבים, בתי אבן עתיקים עם תקרות קמורות וריצוף צבעוני מהמם. הבתים נחשבים כלא יציבים, ולכן לא מומלץ להיכנס אליהם. בהמשך עיריית חיפה צפויה לערוך שיקום מסיבי בשכונה, במטרה להפוך אותה ליעד תיירותי. לשם כך תזדקק העירייה לגייס כל בנאי, נגר וכמובן אינסטלטור בחיפה, אם יהיה ברצונה לסיים את העבודות בזמן סביר.

 

המושבה הגרמנית

המושבה הגרמנית בחיפה היא למעשה מה ששכונת ואדי סליב עשויה להיות לאחר השקעה ארוכת שנים. המושבה הגרמנית בנויה על שרידי השכונה הטמפלרית בעיר. הטמפלרים היו נוצרים אדוקים מגרמניה, שעלו לישראל מסיבות דתיות. הם הקימו ישובים בנקודות שונות בארץ, ועסקו בין השאר בחקלאות ובמסחר. האדריכלות הייחודית של הבתים הטמפלרים, והמבנה הכפרי של שכונותיהם שנועדו לנסיעה עם סוס ועגלה, הם מדהימים ביופיים. אחרי שיקום ושיפוץ של בתי הטמפלרים, השכונה שינתה פניה לחלוטין והפכה לאחת מהיוקרתיות ביותר בעיר התחתית. השכונה ממוקמת למרגלות הגנים הבהאים, והיא מציעה מגוון עצום של חנויות ומסעדות נהדרות, שניתן לשבת בהם ולהרגיש בתוך ההיסטוריה של חיפה.

 

רחוב קיבוץ גלויות

לאחר שטיילתם בואדי סליב, כדאי מאוד ללכת לבקר ברחוב קיבוץ גלויות. מדובר ברחוב בעל מראה סטנדרטי למדי, אך הדבר המיוחד באמת בו הוא שוק הפשפשים. מדובר בשוק הפשפשים הטוב ביותר בישראל, שגם חובבי עתיקות עם ידע וניסיון עלולים להיות מופתעים מהמבחר הלא נגמר של מוצרים בו. אל תוותרו על ביקור בשוק, מאחר והוא יחזיר אתכם לתקופה אחרת, ויזכיר לכם ימים עברו.

 

לכל צורך בבעל מקצוע בחיפה פנו לשיפוצים פלוס

אם נתקעתם בעיר חיפה, ויש לכם צורך להשיג בעל מקצוע במהירות האפשרית, כדאי מאוד שתכירו את האתר שיפוצים פלוס. מדובר באתר חדשני, שביצע מהפכה של ממש בדרך בה ניגשים ישראלים להזמנת בעל מקצוע. האתר מכיל פרטים של אלפי בעלי מלאכה ומקצוע, כולל מנעולנים, שיפוצניקים אינסטלטורים ועוד, הפעילים בכל רחבי הארץ.

תמונה מהגובה

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
7 ימי הולדת מעניינים במיוחד שיקסימו אתכם

7 ימי הולדת מעניינים במיוחד שיקסימו אתכם

היום יותר מתמיד, אחרי חודשים של אי ודאות ולקראת החזרה ללימודים, אנו מתקרבים לתחילתה של…
5 מקומות ששווה לבקר בהם באילת

5 מקומות ששווה לבקר בהם באילת

מתכננים חופשה באילת בקרוב? רוצים לתכנן מראש את המסלול שלכם בעיר לפני שתנחתו במלון? זו…
טיול בטבע - איך תיקחו גריל גז & טיפים לקמפינג

טיול בטבע - איך תיקחו גריל גז & טיפים לקמפינג

בין אם אתם יוצאים לטיול קמפינג קצר או ארוך יותר, חשוב לקחת בחשבון את ענייני…
חופשה מרגיעה ומושלמת - ההמלצות שלנו לטיול בצפון

חופשה מרגיעה ומושלמת - ההמלצות שלנו לטיול בצפון

אין אדם אשר לא צריך לצאת לחופש מעת לעת. חופש הוא דבר הכרחי במציאות החיים…
Sitemap