חיפוש

טיול בהר טור – הרכס הכי גבוה בפורטוגל

למרות הטבע הפראי והמדהים שבו – יערות עבותים, אגמים נסתרים וגולת הכותרת, פסגת הר טוק הנשגבת – תיירים רבים מתעלמים מרכס ההרים Serra da Estrela של פורטוגל. הרכס הזה הוא אחד מהיפים בעולם והוא מציע הזדמנויות נהדרות לחקור את הטבע. תושבי האזור באזור גבינות מדהימות, ברכס שוכנים זני כלבים ייחודיים ומעצבים רבים מציעים בו את מרכולתם. אם זה נשמע מעניין, המשיכו לקרוא על טיול בהר טור – הרכס הכי גבוה בפורטוגל.

טורה, הפסגה הגבוה ביותר בפורטוגל

ביקור בהר טורה שבו תמצאו את הפסגה הגבוהה ביותר של פורטוגל בגובה 1993 מ', הוא מאסט עבור מטיילים פורטוגלים רבים. אוהבי סקי נוהרים להר בעונת החורף ובשאר עונות השנה המבקרים מגיעים כדי להצטלם באחת מתחנות הרדאר, "כדורי גולף" ענקיים שמספקים נקודת צילום ייחודית.

טיילו בעמק זזרה

היופי האמיתי של הרכס שוכן כמה קילומטרים לצד ההר עצמו, הנסיעה לאורך העמק תחשוף בפניכם נופים מרהיעים של טבע פראי, רוב התיירים מטיילים בעמק בעונות האביב והקיץ כאשר הכבישים נקיים מקרח. מזרחית לטורה, הכביש מתפתל לאורך כמה קילומטרים, לפני שהוא הופך לישר יחסית ובאמצעותו תוכלו להגיע למנטיגאס הקטנה והיפה.

העמק שמעוצב בצורת U נוצר לפני יותר מ 20,000 שנה. אדמת העמק מלאה בסלעי גרניט היוצרים קו נוף מחודד שלא דומה לשום דבר שראיתם בחיים, התושבים הקדומים של העמק יצרו טרסות שמוסיפות למראה הדרמטי. במורד העמק שוכן נהר הזזרה ולצידו תוכלו למצוא צריפי רועים קטנים שפרושים לכל אורך הגדה.

המגוון הביולוגי באזור עשיר במיוחד, בעמק יש למעלה מ-150 מיני ציפורים ותוכלו למצוא בו לטאות ייחודיות, לוטרות וזאבים.

צאו לטייל בשבילי טרילהוס

אין דרך טובה יותר לחוות את האגמים, הפסגות והמורדות של האזור מאשר באמצעות רשת השבילים שלו שמונה כ-200 שבילים מדהימים באורך מצטבר של 200 ק"מ. במהלך הטיולים, תצפו במפלים, אגמים וגבעות מוריקות. הטיולים מתאימים לכל רמה ויכולים לקחת משעה ועד שמונה שעות לטיול. אם תרצו לשלב קצת תרבות פורטוגלית בטיול תוכלו לעצור במספר יעדים כמו כנסיות ובארות היסטוריות שפרושים לאורך השבילים. 

אחד השבילים המומלצים ביותר נקרא Beech Route, מסלול זה עובר תחת חופה של עצי אשור מאסיביים ולאורכו תמצאו את קפלת סנט לורנס הקטנטנה. בסוף המסלול תרדו דרך סבך מדהים של עצי שקמה ודוגלאס.

מי שנהנה מטיולי אקסטרים יוכל להנות מנסיעה באופני הרים באחד משבילי הרכס או להתנסות בשיט בקיאק שניתן לשכור בדוכן בכפר Representa de Vale Rossim ולשוט איתו באגם שנמצא ממש מעבר לכפר Penhas Douradas.

כלב ההרים של סרה דה אסטרלה

cão de Serra da Estrela, כלב הרועים המקומי, הוא ככל הנראה הוא אחד הגזעים העתיקים ביותר בחצי האי האיברי. גם בימינו רועים משתמשים בכלבים אלה כדי לשמור על בעלי החיים שלהם. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לראות רועה עובר עם הכלב והעדר שלו בזמן שתטיילו באחד השבילים היפים של האזור. 

הכבשים של רכס ההרים מייצרות חלב שמשמש לייצור ה-Queijo Serra da Estrela, גבינה ארטיזנית עשירה וגמישה שאתם חייבים לנסות.

טיול בהר טור

חווית עיצוב במפעל בורל

בזמן שהותכם בכפר מנטיגאס, אסור להחמיץ סיור במפעל בורל. במשך מאות שנים הצמר היווה חלק חשוב מהתעשייה ומהתרבות הפורטוגזית. כאשר לאורך המאות ה-18 וה-19 המפעלים באזור היוו את חוד החנית של תעשיית הצמר המקומית. 

בשנים האחרונות זוג יצירתי שיקם את אחד המפעלים ועשה זאת תוך כדי שימוש בטכניקות עתיקות ובמכונות מקוריות לייצור בורל, סוג של בד עשוי צמר. בבד נעשה שימוש כדי לייצר רהיטים ופריטי עיצוב לבית וכן מוצרים אחרים, כמו שמיכות צמר בעיצובי רטרו של המפעל המקורי.

מלון מומלץ ברכס

Casa das Penhas Douradas הוא גולת הכותרת של רכס ההרים. מדובר בבית הארחה קטן ויוקרתי, הממוקם בפנחס דוראדס, צפונית למנטיגאס, המקום מחבר בפשטותו את המטיילים לסביבתם הטבעית, הוא בנוי מחומרים ידידותיים לסביבה ושם דגש על שמירה עליה. אם הרהיטים והעיצוב ייראה לכם מוכר בטח לא תופתעו לשמוע שהבעלים של המקום הם אותם אנשים שמנהלים את מפעל בורל. 

בבית הארחה יש שתי בריכות שחייה, מקורה וחיצונית, כך שאחרי יום טיול תוכלו להירגע עם עיסוי או טיפול ספא מפנק. גם אם לא תחליטו ללון שם כדאי שתהנו מארוחות הפיקניק המופלאות שהמלון מציע לאורחיו ושיהוו פינוק נהדר במהלך טיול רגלי או במהלך ישיבה בחופי האגם הסמוך. עלות לילה במלון נעה סביב 125 יורו ללילה.

בסביבה של מנטיאגס יש מספר לא קטן של בתי מלון ובתי הארחה. תוכלו למצוא מלונות ברמת 5 כוכבים במחירים כ-180 יורו ללילה ומלונות שלושה כוכבים ובתי הארחה במחירים של כ-70 יורו ללילה

טיול בהר טור וברכס ההרים שמסביבו יאפשר לכם להתחבר לטבע, להנות מנופים מרהיבים מאוכל מקומי נפלא ומאנשים נחמדים וחייכנים, עשו לעצמכם טובה וצאו להנות בטבע הפראי של פורטוגל.

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
5 דברים שחשוב לתכנן לפני הטיול לירושלים

5 דברים שחשוב לתכנן לפני הטיול לירושלים

עיר הבירה שלנו נחשבת למוקד תיירות פופולרי לא רק בקרב תושבי ישראל אלא עבור תיירים…
5 אתרי חובה שאסור לפספס בטג'קיסטן

5 אתרי חובה שאסור לפספס בטג'קיסטן

טג'יקיסטן היא מדינה קסומה ומסתורית ומתוך כך הטבע בה הפך פראי וחייתי, ועובדה זו ניכרת…
העיר שלא חשבתם שתמצאו בסיני

העיר שלא חשבתם שתמצאו בסיני

דהב היא עיירה הנמצאת כשעתיים נסיעה דרומה מגבול טאבה. בעוד שברוב החופים הצפוניים לדהב התיירות…
מה כדאי לקחת לטיול מאורגן ליפן

מה כדאי לקחת לטיול מאורגן ליפן

אם גם אתם מתכננים להגיע לארץ השמש העולה, הכנו בעבורכם צ'ק ליסט למתכננים טיול ליפן.…
Sitemap