חיפוש

המדריך המלא לטיול בצ'אנג מאי

צ'אנג מאי, בירת הצפון של תאילנד, היא יעד חובה לכל מטייל שרוצה לחוות את תאילנד בצורה אותנטית ומיטבית. העיר וסביבתה מציעות מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות, שמתאימות לכל סגנון טיול ולכל כיס. כאן תוכלו למצוא את המדריך המלא למקומות המומלצים ביותר בצפון, שיגרמו לטיול שלכם להיות חוויה בלתי נשכחת!

נתחיל במספר פרטים על היעד שאליו תגיעו. צ'אנג מאי היא העיר השנייה בגדולה בתאילנד, והיא מהווה נקודת מוצא לטיולים לכל רחבי צפון תאילנד, ואף למדינות השכנות – מיאנמר ולאוס. ההגעה לעיר נעשית על פי רוב דרך טיסה פנימית מיעדים שונים בתאילנד ובמזרח אסיה, כאשר הדרך הקצרה ביותר להגעה מישראל היא דרך טיסת המשך מעיר הבירה בנגקוק (במחיר ממוצע של כ- 40 דולרים).

 

לינה

העיר מציעה מגוון רחב של אפשרויות לינה, המותאמות לכל תקציב – מאכסניות (Guest House) ועד מלונות בדרגת חמישה כוכבים. ההמלצה הכללית היא להתחיל את הטיול בתאילנד בעיר צ'אנג מאי, על מנת לספוג את התרבות התאילנדית בצורה האותנטית ביותר.

 

אז מה תוכלו למצוא בצ'אנג מאי?

מקדשים

כאמור, צ'אנג מאי נחשבת למקום בו תוכלו לחוות חוויה תאילנדית אותנטית, בניגוד למרבית היעדים בתאילנד, שהתמסחרו כתוצאה מכמות התיירים העצומה שפוקדת את המדינה. בצ'אנג מאי תוכלו לבקר במאות מקדשים בודהיסטיים, חלקם מהחשובים והמקודשים ביותר לדת הבודהיסטית. המקדש המוכר ביותר הוא דוי סוטפ (Doi Suthep), שממוקם על הר כ- 15 קילומטרים ממרכז העיר. המקדש מרהיב ביופיו ובגודלו, ומוכר בזכות הפעמונים הרבים והמוזהבים שבו. עם זאת, יש לשים לב שהעלייה למקדש כרוכה בטיפוס של כ- 300 מדרגות (לא לבעלי לב חלש!).

אחד המקדשים המרהיבים ביותר שניתן למצוא בצ'אנג מאי הוא Wat Ban Den. המקדש מכיל עשרות מבנים מפוארים, פסלי דרקונים וחיות אגדיות, וכן פסל שוכב של בודהה. המקדש שופץ בשנת 1988, כך שהוא לא עתיק כמו שאר המקדשים, אך הדבר לא פוגם מקסמו.

 

קניות

אחת מהאטרקציות המרכזיות בעיר היא שוק הלילה. השוק מתפרש על פני מספר רחובות, והוא מכיל כמות אדירה של דוכנים. תוכלו לרכוש שם מזכרות, בגדים, תכשיטים, צעצועים, ובעצם כל דבר בו תחפצו. הנוהג המקומי (הרווח במיוחד אצל הישראלים) הוא להתמקח על המחיר, ויש אף בעלי דוכנים שמציעים מראש מחיר גבוה, כשהם לוקחים בחשבון את אלמנט המיקוח. חשוב לא להפריז במיקוחים, ולהסכים על מחיר שנשמע לכם הגיוני, שכן מיקוח יתר עלול להתפרש כחוסר כבוד כלפי המוכר.

בשוק הלילה תוכלו להיווכח בתופעה משעשעת, בה רוכלים אשר מיומנים בזיהוי ישראלים יפנו אליכם בעברית על מנת להציע לכם את מרכולתם.

 

טיולים מאורגנים מחוץ לעיר

נוסף על האטרקציות שבעיר, צ'אנג מאי היא המקום ממנו יוצאים לטיולי ג'יפים לכל רחבי צפון תאילנד. ישנן שתי חברות מרכזיות שמפעילות את הטיולים האלו – "רד בריק" ו"טאנה" – כאשר מבחינת המסלול והאטרקציות אין הבדלים מהותיים ביניהן. טיולים אלו מציעים לחוות את הטבע הפראי והירוק של צפון תאילנד, דרך נהיגת שטח חווייתית. במהלך המסלול חוצים ג'ונגלים ויערות, מבקרים בשבטים המקומיים (כולל ביקור בשבט המוכר ביותר – שבט ארוכות הצוואר, אשר נוהגות לשים חישוקים על צווארן, המקנה להן מראה של צוואר ארוך מהרגיל), וכן מבקרים בחוות לגידול פילים – כאשר במרבית הטיולים ניתן לרכב על גבם של הפילים. יש לציין כי רכיבה על פילים נהפכת עם השנים לפחות ופחות פופולרית, ככל שגוברת המודעות להתעללות שהפילים עוברים לשם כך. שתי חברות הטיולים הבינו זאת גם הן, ופתחו מסלול טיול מיוחד שנקרא "אקו" – בו האינטראקציה עם הפילים נעשית בחוות שיקום לפילים שניצלו מהתעללות. המחיר הממוצע לטיולים אלו נע בין 500-600 שקלים לשלושה ימי טיול.

 

טיולים עצמאיים מחוץ לעיר

אם אתם לא מעוניינים בטיול ג'יפים, אך בכל זאת רוצים לטעום עוד מצפון תאילנד – תוכלו לעשות זאת גם בצורה עצמאית ולצאת לטיולי יום מצ'אנג מאי. אחד הטיולים המומלצים ביותר הוא לעיר צ'אנג ראי, שנמצאת כ- 200 קילומטרים צפונית לצ'אנג מאי. העיר נמצאת סמוך לגבול המשולש בין תאילנד, לאוס ומיאנמר, כך שניתן ממנה לצאת לטיול יום גם באחת מהמדינות האלו, או לצאת לשייט בנהר המקונג המחבר ביניהן. בצ'אנג ראי עצמה יש מקדשים רבים, כאשר המפורסם והגדול שבהם הוא המקדש הלבן, שצורתו הארכיטקטונית מרשימה ומיוחדת.

 

מסלול אומגות

אחת החוויות המאתגרות ביותר שניתן לעשות באזור צ'אנג מאי, הוא מסלול אומגות ברחבי היערות הסובבים את העיר. ישנן מספר חברות המפעילות אטרקציה זו, כאשר המוכרת ביותר מביניהן היא "הגיבון המעופף" (The flight of the Gibbon). מסלולי האומגות השונים מיועדים להרפתקנים בלבד, שכן הם כוללים לרוב עשרות נקודות עצירה על צמרות העצים בין אומגה לאומגה, כאשר בחלק מנקודות עצירה אלו תדרשו לעשות "סנפלינג" על מנת להמשיך אל התחנה הבאה. בחלק ממסלולי האומגות קיימות אף תחנות אשר עוברות מעל לנהר – מומלץ לוודא זאת מראש אם אתם לא מעוניינים להירטב. העלות הממוצעת של האטרקציה נע בין 150-200 שקלים.

 

אם תרצו לנוח קצת מכל הטיולים והאתגרים, תוכלו ללכת לאחת מסדנאות הבישול שיש בעיר. בסדנאות אלו תלמדו לבשל מאכלים תאילנדיים מסורתיים, ותוכלו להתרשם ממגוון הווריאציות שבהן ניתן להכין אורז (כמנה ראשונה, כמנה עיקרית, ואפילו כקינוח). זוהי הזדמנות נפלאה להכיר את המטבח התאילנדי מבפנים, וכמובן גם לטעום מכל מה שהכנתם. סדנאות אלו מתאימות לכל אחד, גם אם לא בישלתם לפני כן מעולם.

פסטיבלים

נוסף על כל אלו, בצ'אנג מאי מתקיימים מדי שנה מספר פסטיבלים ייחודיים, כאשר אחד המוכרים שבהם הוא פסטיבל הפרחים, המתקיים בחודש פברואר. בפסטיבל זה תוכלו להנות ממצעדים המוניים ברחובות העיר, כאשר הפרחים הוא המוטיב המרכזי שבהם.

 

אתנחתא ישראלית

אם כבר התגעגעתם לארץ (על אף שזוהי רק תחילת הטיול שלכם), תוכלו למצוא בסמוך לשוק הלילה את המרכז הישראלי למטייל. המרכז משמש כסוכנות נסיעות, שם תוכלו להזמין כל אטרקציה שיש לאזור להציע, ואף לרוב במחירים נמוכים יותר מאלו של סוכנויות אחרות. במרכז למטייל יש לפחות איש צוות אחד דובר עברית, שבו תוכלו להסתייע מבלי לנסות להבין את האנגלית בעלת המבטא הכבד של המקומיים, וכן יש שם מסעדה ישראלית, למקרה שחשקה נפשכם בשקשוקה.

אם כן, כפי שוודאי הבחנתם, צ'אנג מאי היא יעד עתיר אטרקציות ופעילויות, שיכולות להתאים לכל סוג טיול, מטיולי תרמילאים ועד טיולי משפחות. כל אחד יוכל למצוא בה עניין, וזהו היעד המומלץ ביותר להתחלת הטיול שלכם בתאילנד. אם אתם מעוניינים לחוות את הטבע הפראי, הרוחניות והתרבות התאילנדית, אל תפספסו את צ'אנג מאי!

ירקות חתוכים

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
5 דברים שחשוב לתכנן לפני הטיול לירושלים

5 דברים שחשוב לתכנן לפני הטיול לירושלים

עיר הבירה שלנו נחשבת למוקד תיירות פופולרי לא רק בקרב תושבי ישראל אלא עבור תיירים…
5 אתרי חובה שאסור לפספס בטג'קיסטן

5 אתרי חובה שאסור לפספס בטג'קיסטן

טג'יקיסטן היא מדינה קסומה ומסתורית ומתוך כך הטבע בה הפך פראי וחייתי, ועובדה זו ניכרת…
העיר שלא חשבתם שתמצאו בסיני

העיר שלא חשבתם שתמצאו בסיני

דהב היא עיירה הנמצאת כשעתיים נסיעה דרומה מגבול טאבה. בעוד שברוב החופים הצפוניים לדהב התיירות…
מה כדאי לקחת לטיול מאורגן ליפן

מה כדאי לקחת לטיול מאורגן ליפן

אם גם אתם מתכננים להגיע לארץ השמש העולה, הכנו בעבורכם צ'ק ליסט למתכננים טיול ליפן.…
Sitemap