חיפוש

המדריך המלא לטיול במכתש רמון

מכתש רמון הוא תופעת טבע בקנה מידה עולמי, הוא הגדול מסוגו בעולם והוא אחד מ-50 שמורות אור ברחבי העולם. המכתש נוצר כתוצאה מנסיגתו של ים טתיס ועקב ההרכב הגיאולוגי של המכתש שמורכב מאדמה ייחודית שאפשרה סחף אשר יצרה בסופו של דבר את המכתש שאנחנו מכירים. תופעת הטבע הזאת יצרה מספר מסלולי טיול מדהימים.

מסלולי טיול במכתש רמון

עין סהרונים ופרסת נקרות, דרגת קושי בינונית – מסלול מעגלי באורך של 4.5 קילומטר שמתחיל ומסתיים בחניון עין סהרונים. לאורך המסלול תחשפו לעתיקות, נקרות ומעיין. מהשביל ניתן להגיע לחאן סהרונים מתקופת הנבטים ששימש תחנת עצירה על דרך הבשמים. המעיין שבמסלול נקרא עין סהרונים, הוא מהווה את מקור החיים של המכתש והוא מקור המים העיקרי בו, מסביבו תוכלו למצוא צמחייה ואף חיות כמו יעלים ושפני סלע.  לאחר טבילה במעיין ממשיכים לטייל על פי הסימונים שבמסלול עד שחוזרים לחניון.

גבעת חרוט ונחל ארדון – מסלול מעגלי באורך 3.5 קילומטר שמתחיל ומסתיים בחניון יום סהרונים. במסלול זה תוכלו להיחשף לנופים המרשימים והמרתקים של מכתש רמון וגם להבין מדוע הוא נחשב לתופעת טבע בקנה מידה עולמי. מתחילים את המסלול מחניון היום והולכים לאורך כביש עפר עד שמגיעים לעץ בודד, מהעץ מתחיל שביל במעלה גבעה שבראשה תמצאו נקודת תצפית שתחשוף בפניכם את כל הדרו של המכתש. לאחר הירידה מהגבעה יש לרדת בכיוון ערוץ נחל אדום לאורך שביל מסומן באדום עד שמגיעים לשביל מסומן בשחור בו פונים ימינה לכיוון הנחל עצמו בשלב זה יש להמשיך ללכת לאורך השביל עד שמגיעים בחזרה לחניון היום.

אתרים בקרבת המכתש

לצד מסלולי טיול יש במכתש מספר אתרים ששווים ביקור ועצירה:

מרכז המבקרים מכתש רמון – כדאי להגיע למרכז המבקרים לפני שמתחילים את אחד המסלולים,  ניתן לעלות לגג המרכז כדי לצפות בנוף מדהים למכתש. בנוסף תוכלו לקבל הדרכה במרכז על הצורה שבה נוצר המכתש במופע אורקולי מושקע. המרכז פתוח כל יום מ-08:00 עד 16:00 ובשישי עד 15:00.

חי רמון – המקום מהווה מעין גן חיות מקומי, תוכלו למצוא בו את מיני החיות שקיימות בסביבת המכתש כמו נחשים, לטאות, צבים וכן מכרסמים אופיינים כמו שפני סלע, אופוסומים דורבנים וקיפודים. בחי רמון קיימים מספר מוצגים שמסבירים על המבנים האקולוגיים סביב המכתש וכן כאלה ששופכים אור על החי והצומח בסביבה. חי רמון פתוח בחודשים אפריל עד ספטמבר כל יום מ-08:00 עד 17:00 ובשישי עד 16:00, בחודשים אוקטובר עד מרץ פתוח כל יום מ-08:00 עד 16:00 ובשישי עד 15:00. 

כניסה למרכז ולחי רמון עולה 35 ש"ח למבוגר ו-18 ש"ח לילד.

המדריך המלא לטיול במכתש רמון

מקומות לינה בסביבת המכתש

אם תרצו להישאר ללילה במכתש תוכלו למצוא מספר מקומות לינה ברמות מחיר שונות:

זול – אכסניית אנ"א במצפה רמון מציעה ללנים נוף מרהיב למכתש, היא נמצאת במרחק נסיעה קצר ממרכז המטיילים ומציעה חדרים זוגיים, משפחתיים וחדרים משותפים. 

בינוני – פונדק רמון ממוקם גם הוא במצפה רמון במרחק נסיעה קצר ממרכז המטיילים, במלון חדרים שמתאימים למשפחות ולזוגות ויש בו בריכה שמתאימה לכל המשפחה. המלון מציע חדרים מרווחים ונעימים.

יקר – מלון בראשית הוא אחד מהמלונות הטובים ביותר בישראל, הוא מציע חדרים מפוארים ומרווחים ומתאים בעיקר לזוגות. במלון ארוחות בוקר מושקעות ועשירות והוא מציע נוף עוצר נשימה למכתש.

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
7 ימי הולדת מעניינים במיוחד שיקסימו אתכם

7 ימי הולדת מעניינים במיוחד שיקסימו אתכם

היום יותר מתמיד, אחרי חודשים של אי ודאות ולקראת החזרה ללימודים, אנו מתקרבים לתחילתה של…
5 מקומות ששווה לבקר בהם באילת

5 מקומות ששווה לבקר בהם באילת

מתכננים חופשה באילת בקרוב? רוצים לתכנן מראש את המסלול שלכם בעיר לפני שתנחתו במלון? זו…
טיול בטבע - איך תיקחו גריל גז & טיפים לקמפינג

טיול בטבע - איך תיקחו גריל גז & טיפים לקמפינג

בין אם אתם יוצאים לטיול קמפינג קצר או ארוך יותר, חשוב לקחת בחשבון את ענייני…
חופשה מרגיעה ומושלמת - ההמלצות שלנו לטיול בצפון

חופשה מרגיעה ומושלמת - ההמלצות שלנו לטיול בצפון

אין אדם אשר לא צריך לצאת לחופש מעת לעת. חופש הוא דבר הכרחי במציאות החיים…
Sitemap