חיפוש

הלגונה הכחולה בסיני – גן עדן עלי אדמות

סיני כולה מרגישה כמו סוג של גן עדן – הרים זהובים, מים כחולים והמון המון שלווה ונחת. לכל פינה בסיני הקסם שלה, אך כמו ברוב מדינות העולם, המקומות אליהם מעט יותר קשה להגיע הם בדרך כלל הקסומים ביותר. כך היא גם הלגונה הכחולה, לשון הים המרהיבה מעט צפונית לדהב שמושכת אליה אלפים מידי שנה כדי לחזות בפלא של מים בצבע טורקיז על רקע זריחה בצבע כתום.

 

איך מגיעים ללגונה הכחולה?

הלגונה הכחולה אמנם נמצאת צפונית לדהב בקו אווירי, אך כיוון שאינה נמצאת על הכביש הראשי של סיני הדרך אליה נעשית מסובכת יותר.

עומדות בפניכם שתי אפשרויות הגעה – הראשונה היא בנסיעה בגב של טנדר מאזור נואיבה דרך כביש עפר בין הרי הסלע הגבוהים. הנסיעה אורכת כשעה וחצי, הדרך מלאה בקפיצות כיוון שהיא על כביש עפר ואין הגנה מפני השמש, כך שאם אתם בוחרים להגיע ללגונה בדרך זו מומלץ לצאת מוקדם בבוקר או אחר הצהריים, לקראת ערב. הדרך לא מוארת כך שלא מומלץ לעשות אותה בלילה.

דרך נוספת להגיע היא לרדת במונית עד לבלו הול (חלקה הצפוני של דהב) ומשם להגיע לראס אבו גלום עם סירת מנוע בשיט של כרבע שעה. מראס אבו גלום תוכלו לעלות על טנדר ללגונה הכחולה –  נסיעה של חמש דקות לערך, או ללכת ברגל כשעה וחצי בהליכה איטית מהבלו הול.

 

מה יש לעשות בלגונה הכחולה?

אתם ודאי מותשים כבר רק מלקרוא על דרכי ההגעה לשם, אך אם אתם מוכנים להרפתקה הזו אתם תקבלו פנינת טבע מקסימה שתגרום ללבכם להחסיר פעימה.

מה שהופך את הלגונה הכחולה לכה מרהיבה היא לשון הים היוצרת מפרץ רדוד בצבע טורקיז שצריך לשפשף את העיניים כדי להאמין שזה אמיתי. בדומה לשאר ים סוף המים בלגונה צלולים מאוד אך בתחתית רק חול לבן, כך שאין סכנה להיתקל בקיפודי ים או לדרוך על סלעים חדים. הלגונה הכחולה מתאפיינת ברוחות חזקות, כך שנדיר מאוד שתתקלו שם ביתושים וזבובי חול (שעלולים להיות מאוד מטרידים בחופים אחרים בסיני), והלגונה עצמה הפכה להיות אחד האתרים האהובים על מי שעושה קייט סרפינג. תוכלו לשבת על לשון החוף של הלגונה הכחולה ולראות ממזרח אליכם את הריף המיוחד של ים סוף ואף ללכת לשנרקל, וממערב אליכם את הלגונה הכחולה שמלבד צבעה הטורקיז הבוהק תוכלו להנות משלל הצבעים של מצנחי הקייט סרפינג.

בגלל קושי ההגעה, אזור הלגונה הכחולה לא כל כך מפותח לתיירים. אמנם תוכלו למצוא שם חושות אך הן מאוד מאוד בסיסיות וכמעט ואין בהן חשמל. כמובן שתיהנו שם מפרטיות ושקט מירביים מכיוון שאין שם תיירים רבים, אך אם תרצו תנאים מעט יותר נעימים, תמיד תוכלו ללכת לישון בראס אבו גלום הסמוכה (כ-5 ק"מ) ולחזור לטיולי יום ללגונה הכחולה. למעשה ניתן גם לשלב טיול בין הלגונה הכחולה, ראס אבו גלום, הבלו הול ודהב ולבחור לישון בראס אבו גלום בחושות פשוטות אך נוחות, או בדהב שם תוכלו למצוא גם מלונות מפנקים אחרי יום רווי פעילויות.

 

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו

הלגונה הכחולה בסיני – גן עדן עלי אדמות

סיני כולה מרגישה כמו סוג של גן עדן – הרים זהובים, מים כחולים והמון המון…
6 דברים לעשות בדובאי ב- 2020

6 דברים לעשות בדובאי ב- 2020

כולם רוצים לנסוע לדובאי, עכשיו שאנחנו יכולים. העיר הייחודית הזו כוללת המון אטרקציות, ואינספור דברים…
3 אטרקציות שוות בלאוס

3 אטרקציות שוות בלאוס

כל ישראלי יודע שאחרי הצבא רוב הישראלים נוסעים או לדרום אמריקה או למזרח אסיה. לכן,…

באילו יעדים ניתן לבקר ביורו 2020 ?

אליפות אירופה בכדורגל, או בשמע הנפוץ יותר – היורו, הוא אחד ממפעלי הכדורגל הגדולים ביותר…
Sitemap