חיפוש

אטרקציות ששווה להכיר ביפו

יפו היא פנינה של ממש במרכז הארץ: עיר עתיקה ויפהפייה, עם הסמטאות הציוריות שלה ורצועת החוף המהממת.

ניתן למצוא תמיד את השילוב המושלם בין חדש לישן ומגוון אטרקציות לכל המשפחה, החל מעולם קולינרי עשיר ברמה הגבוהה ביותר ועד גלריות אומנות.

יוצאים לטיול ביפו ומחפשים מה לעשות? אספנו עבורכם כמה מהאטרקציות החמות של יפו לשנת 2022.

 

  1. גלריית רחוב בסמטאות

גלריית החוצות החדשה מציגה לכל אורך השנה תערוכות מתחלפות. היצירות מוצגות בקופסאות אור, מה שיוצר אפקט יוצא דופן בשעות החשכה – וזה הזמן המתאים יותר לבקר שם, אם כי ניתן בהחלט גם במהלך היום, ולמעשה התערוכה פתוחה 24/7. הגלריה משלבת בין יצירות של אומנים ותיקים לבין יצירות של אומנים בתחילת דרכם, מה שבדיוק מייצג את העיר יפו המשלבת בין העבר להווה. הפרויקט פותח ויוזם על ידי לימור מרגוליס, האוצרת הראשית במוזיאון יפו ואחראית על הפרויקט מטעם החברה לפיתוח יפו.

 

  1. ארוחה עם שף פרטי ברזיאל

רזיאל, שנמצא איך לא ברחוב רזיאל, הוא מתחם אירוח כאשר במרכז נמצא מטבח מקומי שממציא את עצמו מחדש לפי חומרי הגלם הזמינים מהים ומהשדה וההשראה של השף. רזיאל היא פרי שיתוף פעולה בין השף רן וייס לבין המפיק יעקב בהרב ומשלבת משני העולמות הללו: זו לא רק מסעדה, אלא חוויה הוליסטית של אירוח. מלבד הארוחות הפתוחות, ניתן לערוך במתחם גם אירועים פרטיים. בקיצור, אם אתם מחפשים חווית שף פרטי ביפו עם אירוח ברמה אחרת זה לחלוטין המקום עבורכם.

 

  1. מזרקת המזלות

מזרקת המזלות, שהוקמה בשנת 2011 על ידי הפסלים אילן גלבר ו-ורדה גבעולי ממוקמת בכיכר קדומים ובה מפוסלים באבני גיר שנים עשר המזלות. המזרקה משלבת אפקטים של מים ותאורה, ולכן שווה לעבור ליד בשעות הלילה.

 

  1. כנסיית סנט פיטר

אם כבר מבקרים ביפו, אין כמו לחוות קצת היסטוריה ולהרגיש את יפו העתיקה. הכנסייה הקתולית סנט פיטר נמצאת במעלה תל יפו וחולשת על העיר, בנקודה המהווה מרכז נוצרי חשוב מזה אלפי שנים. מתחת לכנסייה תוכלו לראות שרידים של מבצר צלבני ומתחתיו קבורה כנסייה ביזנטית. המבצר הצלבני היה חלק ממצודת העיר בתקופת מלך צרפת לואי התשיעי, ומסופר כי המצביא הצרפתי נפוליאון התארח במקום כאשר היה במסעו ביפו בשנת 1799. הכנסייה יפהפייה ומפוארת, ומעוצבת בסגנון הבארוק עם תקרה מעוגלת המוחזקת על ידי עמודים ואולם ארוך ורחב ידיים.

 

  1. גשר המשאלות

גשר העץ המפורסם המחבר את כיכר קדומים עם גן הפסגה. על מעקה הגשר מוצבים פסלי ברונזה של שנים עשר המזלות, ובכניסה לגשר פרוס גלגל המזלות. הפסלים פוסלו על ידי אסתר שלמה ופרדי פביאן, והפסיפס נוצר על ידי ורדה גבעולי, אילן גלבר ונבות גיל. הגשר משקיף לנוף יפו היפה ונקודה נהדרת לצלם בה תמונות. כמו כן, לפי האגדה מי שעומד על הגשר, מחזיק בתבליט מזל, מביט לים ומביע משאלה – המשאלה שלו תתגשם. אז מה יש לכם להפסיד?

 

חוף ים

תוכן עניינים

מעוניינים ליצור
איתנו קשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו
אביב הגיע, פסח בא: חמש אטרקציות לחופשת הפסח

אביב הגיע, פסח בא: חמש אטרקציות לחופשת הפסח

חג הפסח מתאפיין במזג אויר מושלם של אביב באויר, פריחה יפיפייה וחופש ארוך מן הלימודים.…
אטרקציות ששווה להכיר ביפו

אטרקציות ששווה להכיר ביפו

יפו היא פנינה של ממש במרכז הארץ: עיר עתיקה ויפהפייה, עם הסמטאות הציוריות שלה ורצועת…
6 אטרקציות ליום כיף בתל אביב

6 אטרקציות ליום כיף בתל אביב

רוצים לעשות יום כיף בלי לנסוע יותר מידי אבל לא יודעים לאן ללכת? ריכזנו עבורכם…
Sitemap